Aalen University of Applied Science

Online Marketing

These publications show opportunities to reduce problems in Online Marketing 
and provide cost-effective solutions by innovative technologies and approaches 
like Big Data and Customer Relationship Management. Furthermore, the 
investigation of opportunities and risks of E-Business from the perspective of 
households is represented..
  • Härting, R./ Mohl M./ Steinhauser, P./ Möhring M. (2016): Search Engine Visibility Indices Versus Visitor Traffic on Websites, in: Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (2016), 19th International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2016, Vol. 255, pp 91-101.
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R./ Reichstein, C./ Keller, B. (2016): Influencing Factors Increasing Popularity on Facebook – Empirical Insights from European Users, in: Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (2016), 19th  International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2016, Vol. 255, pp 383-394.
  • Härting, R./ Mohl, M./ Bader, S. (2016): Digitalisierung als Treiber für Marketing 4.0, in:  Härting, R. (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 134-150. Order
  • Härting, R./ Steinhauser, P. (2015): Insights of the German SEO-Community regarding the relevance of Search Engine Visibility Indices.Paper SEO Experts
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2015): Wider den Retourenwahnsinn, Harvard Business Manager, Third Edition, 2015, pp. 6-10. (Journal)
  • Bitterich, B./ Möhring, M./ Härting, R. (2014): Google Trends im Geomarketing – als Hebel für ein analytisches CRM, in: ERP-Management, 02/2014, S. 20-22.
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2014): Retourenkosten, in Gabler Wirtschaftslexikon Online.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Graule, A./ Schwarzer, M./ Großen, K. (2014): Datenzentrierte Unternehmensarchitekturen im Bekleidungseinzelhandel, in: Lecture Notes Informatics, p.232, GI, 2014. Order
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Härting, R./ Heitmann, J. (2014): Neue Potenziale im Controlling durch die Verarbeitung von unstrukturierten Daten in Marketing und Vertrieb, in: Klein, A.: Marketing im Online-Zeitalter, Haufe Verlag, Freiburg 2014, pp. 229 – 246.
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2014): Retourenvermeidung im E-Commerce – Kann Big Data helfen?, in Marketing Review St. Gallen, January 2014. pp. 68-78. Order
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Walsh, G./ Koot, C./ Härting, R. (2013): Präventives Retourenmanagement im eCommerce, in: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, Web Monitoring, Heft 293, S. 66-75, 2013. Order
  • Härting, R./ Koch, R. (2013): Controlling im Medienversandhandel, in Härting,R: Marketing- und Vertriebssteuerung, 2013, BoD Norderstedt. Order
  • Rieg. R./ Härting, R. (2010): Electronic Business – was bleibt nach dem Ende der „New Economy“?, in: Arnold, F. (Hrsg,) Handbuch der Telekommunikation, Aktualisierungsauflage, 2010.
  • Härting, R. (2010): Risikomanagement unter Effizienzgesichtspunkten, in: Härting, R. (Hrsg.): ERP-Systeme und Risikomanagement im Mittelstand, Aalen 2010.
  • Härting, R. (2000): Elektronischer Geschäftsverkehr aus Sicht privater Haushalte, München 2000. Order