University of Aalen

Big Data / Business Intelligence

The following publications insist a set of studies that analyze the impact factors of the 
perceived advantages of Big Data and other publications which are about processing 
unstructured data in terms of increasing efficiency of enterprises and the use of 
Big Data for strategic initiatives.
  • Dittert, M. / Härting, R. / Reichstein, C. / Bayer, C. (2017): A Data Analytics Framework for Business in Small and Medium-Sized Organizations, in Czarnowski, I., Howlett, R., Jain, L. (2017), Smart Innovation, Systems and Technologies – Proceedings of the 9th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2017) – Part II, Springer 2016, Vol. 73, pp.169-181, ISBN 978-3-319-59423-8; ISSN 2190-3018
  • Norousi, R. / Bauer, J. / Härting, R. / Reichstein, C. (2017): A Comparison of Predictive Analytics Solutions on Hadoop, in Czarnowski, I., Howlett, R., Jain, L. (2017), Smart Innovation, Systems and Technologies – Proceedings of the 9th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2017) – Part II, Springer 2016, Vol. 73, pp.157-168, ISBN 978-3-319-59423-8; ISSN 2190-3018
  • Letsche, S./ Härting, R./ Möhring, M./ Reichstein, C. (2016): Revenue Management als Konzept zur Ertragsmaximierung, in: Härting, R. (Hrsg) (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 44-62.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Keller, B. (2015): Enabling Social-Data Driven Sales Processes in Local Clothing Retail Stores. In: Lecture Notes in Business Information Processing, Springer, forthcoming, 2015.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Graule, A./ Schwarzer, M / Goßen, C. (2014): Datenzentrierte Unternehmensarchitekturen im Bekleidungseinzelhandel. In: Lecture Notes Informatics, P-232, GI, 2014, S. 405-416.
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Härting, R./ Heitmann, J. (2014): Neue Potenziale im Controlling durch die Verarbeitung von unstrukturierten Daten in Marketing und Vertrieb. In: Klein, A. (Hrsg): Marketing im Online-Zeitalter, Haufe Verlag Freiburg 2014, S. 229 – 246.
  • Härting, R./ Möhring, M./ Reichstein, C./ Mack, D./ Salokat, A./ Swiatlowska, A./ Weidner, A. (2014): Business Intelligence Analyse und Social Media: Ein Praxisbeispiel für den Mittelstand, in: Härting, R. (2014): Big Data – Daten strategisch nutzen!, Tagungsband, 7. Transfertag, Aalen 2014, BOD Norderstedt, S. 37-48.
    Order
  • Härting, R./ Schmidt, R./ Möhring, M. (2014): Business Intelligence & Big Data: eine strategische Waffe für KMU?, in: Härting, R. (2014): Big Data – Daten strategisch nutzen!, Tagungsband, 7. Transfertag, Aalen 2014, BOD Norderstedt, S. 11-25.
    Order
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Maier, S./ Pietsch, J./ Härting, R. (2014): Big Data as Strategic Enabler – Insights from Central European Enterprises, in: Abramowicz, W./ Kokkinaki, A. (2014): 17th. International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2014, S. 50-60.
    Order
  • Walsh, G./ Möhring, M./ Koot, C./ Schaarschmidt, M. (2014): Preventive Product Returns Management Systems: A Review and a Model. Proceedings of the 21th European Conference on Information Systems (ECIS) June 11-13”, Tel Aviv, Israel.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Rieg, R./ Maier, S./ Walsh, G./ Härting, R. (2014): Forensic Accounting – Potenziale von Big Data und Predictive Analytics im Rahmen der IT Governance, in Lecture Notes Informatics, P-232, GI, 2014, pp. 1577-1588.
  • Härting, R./ Walter, I. (2013): Business Intelligence im Medienversandhandel – Data Mining Analysen für die Vertriebs- und Marketingsteuerung, in: Härting, R. (Hrsg.) (2013): Marketing- und Vertriebssteuerung, BoD Norderstedt.Hanke, U. u. a. (2010): Open Source Business Intelligence, 1. Aufl., dpunkt Verlag, Würzburg 2010.
  • Härting, R./ Steinecker, M. (2008): Business Intelligence – Neue Marktpotentiale im Mittelstand, OXYGON Verlag, September 2008, pp. 51 – 53.
  • Härting, R./ Koch, R./ Weinreich, H.-D. (2008): Controlling von Rechten und Lizenzen am Beispiel der Medienbranche, in: Bischof, J., Fredersdorf, F.: Controlling immaterieller Vermögenswerte, Symposion Publishing, Düsseldorf 2008, pp. 155 – 172.
  • Zimmermann A./ Sandkuhl K./ Schmidt R./ Jugel D./ Wißotzki M./ Möhring M. (2015): Adaptive Digitale Enterprise Architekturen für Big Data und Cloud-Systeme, in: Lecture Notes Informatics, pp.417-450
    Download
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2014): Retourenvermeidung im E-Commerce – Kann Big Data helfen?, in: Marketing Review St. Gallen, January 2014. pp. 68-78.
    Order
  • Härting, R./ Folmayer, M. (2010): Kauf oder Miete von Business Software –
    Entscheidungsfindung bei kleinen und mittleren Unternehmen, in: Bilanzbuchhalter und
    Controller, H. 8/2008.
  • Härting, R. (2010): Electronic Business – was bleibt nach dem Ende der New Economy?, in Arnold, F. (Hrsg,): Handbuch der Telekommunikation Aktualisierungsauflage, 2010.
  • Härting, R. / Bösel, S. / Cronenberg, T. / Barth, D. / Kaim, R. / Klaas, P. / Heyden von, S. / Zagst, T. (2018): ProData – Studie zum Thema Produktdatenmanagement in Industrie und Handel
    Download
  • Härting, R./ Ehlicke, D. (2003): Internetbasierte Marktforschung in der Musikindustrie,
    Forschungsbericht für Projektpartner.
  • Härting, R. (2000): Elektronischer Geschäftsverkehr aus Sicht privater Haushalte, München 2000.
    Order

 

 

Competence Center für betriebliche Informationssysteme im Mittelstand