Aalen University of Applied Science

All Publications

  • Härting, R. (Hrsg) (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8.Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt
    Order

 

  • Härting, R. / Reichstein, C. / Jozinovic, P. (2017): The Potential Value of Digitization for Business – Insights from German-speaking Experts, in: Eibl M, Gaedke M.: Informatik 2017, 47. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, Lecture Notes in Informatics (LNI), Gesellschaft für Informatik, Bonn 2017
  • Härting, R. (2017): Digitalisierung und Smart Service World – Potenziale und internetbasierte Dienste am Beispiele Marketing, in: Borgmeier, A. / Grohmann, A. / Gross, S. (2017): Smart Services und Internet der Dinge: Geschäftsmodelle, Umsetzung und Best Prac-tices, München 2017, Carl Hanser Verlag GmbH und Co. KG, 09/2017, ISBN: 978-3-446-45184-1
  • Härting, R. / Reichstein, C. / Härtle, N. (2017): Potentials of Digitization in the Tourism Industry – Empirical Results from German Experts, in: Abramowicz, W. (2017), 20th  International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2017, Vol. 288, pp 165-180, ISBN 978-3-319-59335-7, ISSN 1865-1348
  • Dittert, M. / Härting, R. / Reichstein, C. / Bayer, C. (2017): A Data Analytics Framework for Business in Small and Medium-Sized Organizations, in Czarnowski, I., Howlett, R., Jain, L. (2017), Smart Innovation, Systems and Technologies – Proceedings of the 9th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2017) – Part II, Springer 2016, Vol. 73, pp.169-181, ISBN 978-3-319-59423-8; ISSN 2190-3018
  • Norousi, R. / Bauer, J. / Härting, R. / Reichstein, C. (2017): A Comparison of Predictive Analytics Solutions on Hadoop, in Czarnowski, I., Howlett, R., Jain, L. (2017), Smart Innovation, Systems and Technologies – Proceedings of the 9th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2017) – Part II, Springer 2016, Vol. 73, pp.157-168, ISBN 978-3-319-59423-8; ISSN 2190-3018
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Glück, D./ Härting, R./ Keller, B./ Reichstein, C. (2016): Benefits from Using Bitcoin: Empirical Evidence from a European Country, in: International Journal of Service Science, Management, Engineering, and Technology Volume 7, Issue 4, October-December 2016, S. 48-62, ISSN: 1947-959X
  • Härting, R./ Mohl M./ Steinhauser, P./ Möhring M. (2016): Search Engine Visibility Indices Versus Visitor Traffic on Websites, in: Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (2016): 19th  International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2016, Vol. 255, pp 91-101.
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R. / Reichstein, C./ Keller, B. (2016): Influencing Factors Increasing Popularity on Facebook – Empirical Insights from European Users, in: Abramowicz, W., Alt, R., Franczyk, B. (2016): 19th  International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2016, Vol. 255, pp 383-394.
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Zimmermann, A./ Härting, R./ Keller, B. (2016): Potentials of Image Mining for Business Process Management, in Neves-Silva, R., Jain, L., Howlett, R. (2016): Smart Innovation, Systems and Technologies – Proceedings of the 8th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2016), Springer 2016, pp.429-440.
  • Härting, R./ Schmidt, R./ Möhring, M. (2016): Nutzenpotenziale von Industrie 4.0 und Digitalisierung, in: Härting, R. (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative
    Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 19-32. Order
  • Härting, R./ Mohl, M./ Bader, S. (2016): Digitalisierung als Treiber für Marketing 4.0, in:  Härting, R. (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 134-150. Order
  • Letsche, S./ Härting, R./ Möhring, M./ Reichstein, C (2016): Revenue Management als Konzept zur Ertragsmaximierung, in: Härting, R. (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 44-62. Order
  • Witt, T./ Härting, R./ Möhring, M. (2016): Cloud Computing Lösungen für das Human Resource Management – eine Literaturanalyse und empirische Fallstudie, in: Härting, R. (2016): Industrie 4.0 und Digitalisierung – Innovative Geschäftsmodelle wagen! Tagungsband, 8. Transfertag, Aalen 2016, BOD Norderstedt, S. 78-98. Order
  • Härting, R./ Möhring, M./ Schmidt, R./ Reichstein, C. / Keller, B. (2016): What drives users to use CRM in a Public Cloud environment? – Insights from European Experts, in: System Sciences (HICSS), 2016 49th Hawaii International Conference on System Sciences, DOI 10.1109/HICSS.2016.495, IEEE Computer Society, page 3999-4008, ISBN: 978-0-7695-5670-3, ISSN: 1530-1605
  • Möhring M./ Schmidt R./ Härting R./ Reichstein C. (2016): Can Coffee Consumption Influence Business Process Modeling Behavior, in: Lecture Notes in Business Information Processing, Springer, forthcoming, 2016.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Keller, B. (2015): Enabling Social-Data Driven Sales Processes in Local Clothing Retail Stores, in: Lecture Notes in Business Information Processing, Springer, forthcoming, 2015.
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Heitmann, J./ Blum, F. (2015): Leveraging Textual Information for Improving Decision-Making in the Business Process Lifecycle, in: Neves-Silva, R., Jain, L., Howlett, R. (Hrsg) (2015): Intelligent Decision Technologies – Proceedings of the 7th KES International Conference on Intelligent Decision Technologies (KES-IDT 2015), Springer 2015, pp 563-574. Order
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R./ Reichstein, C./ Neumaier, P./ Jozinović, J. (2015): Industry 4.0 – Potentials for Creating Smart Products: Empirical Research Results, in: Abramowicz, W., Kokkinaki, A. (Hrsg) (2015): 18th. International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2015, Volume 208, pp 16-27.
  • Möhring M./  Bär F./ Schmidt R./ Härting R./ Zimmermann A. (2015): Classification Framework for Context Data from Business Processes, in: Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2015, pp.428-440.
  • Zimmermann A./ Sandkuhl K./ Schmidt R./ Jugel D./ Wißotzki M./ Möhring M. (2015): Adaptive Digitale Enterprise Architekturen für Big Data und Cloud-Systeme, in: Lecture Notes Informatics, pp.417-450, URL: http://subs.emis.de/LNI/Proceedings.html
  • Schmidt R./ Möhring M./ Zimmermann A./ Wissotzki M./ Sandkuhl K./ Jugel D. (2015): Towards a Framework for Enterprise Architecture Analytics, in: Proceedings of the 18th IEEE International Enterprise Distributed Object Computing Conference Workshops (EDOCW), Ulm / Germany, pp.266-275, URL: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?reload=true&arnumber=6975371
  • Härting R./ Schmidt, R./ Möhring, M./ Reichstein, C./ Neumaier, P./ Jozinović, J. (Hrsg) (2015): Nutzenpotenziale von Industrie 4.0 – Einblicke in aktuelle Studienergebnisse, BoD Norderstedt 2015, ISBN 978-3-7347-9880-1. Order
  • Zimmermann A./ Jugel D./ Schmidt R./ Schweda C./ Möhring M. (2015): Collaborative Decision Support for Adaptive Digital Enterpriese Achitecture, in: Proc. of CEUR, Vol.1420, pp.24-35.
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R./ Reichstein, C./ Luceri, S. (2015): Benefits of Enterprise Architecture Management – Insights from European Experts, in: Ralyté, J./ España,S./ Pastor, Ó. (2015): The Practice of Enterprise Modeling, 8th IFIP WG 8.1. WorkingConference, PoEM 2015, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer2015, pp. 223-238.
  • Härting, R./ Steinhauser, P. (2015): Insights of the German SEO-Community regarding the relevance of Search Engine Visibility Indices, (Paper SEO Experts)
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2015): Wider den Retourenwahnsinn, in: Harvard Business Manager, Third Edition, 2015, pp. 6-10. (Journal)
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Härting, R./ Bär, F./ Zimmermann, A. (2015): Classification Framework for Context Data from Business Processes, in: Business Process Management Workshops, Lecture Notes in Business Processing, 202, pp. 440-450.
    Order
  • Schmidt, R./ Zimmermann, A./ Möhring, M./ Jugel, D./ Bär, F./ Schweda, C. (2015): Social-Software-Based Support for Enterprise Architecture Management Processes, in: Business Process Management Workshops, Lecture Notes in Business Processing, 202, pp. 452-462.
    Order
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Härting, R./ Reichstein, C./ Neumaier, P./ Jozinović, J. (2015): Industry 4.0 – Potentials for Creating Smart Products: Empirical Research Results, in: Abramowicz, W., Kokkinaki, A. (2015): 18th  International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2015, Vol. 208, pp 16-27.
  • IHK Ostwürttemberg (2015): Studie zu Industrie 4.0 vorgestellt.
  • Literaturrecherche – Abgrenzung: Definition Digitalisierung
  • Walsh, G./ Möhring, M./ Koot, C./ Schaarschmidt, M. (2014): Preventive Product Returns Management Systems: A Review and a Model, in: Proceedings of the 21th European Conference on Information Systems (ECIS) June 11-13”, Tel Aviv, Israel.
  • Walsh, G./ Möhring M. (2014): 222 Keywords Logistik- Grundwissen für Fach- und Führungskräfte, Springer 2014.
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2014): Retourenkosten, in: Gabler Wirtschaftslexikon Online.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Zimmermann, A./ Wissotzki, M./ Sandkuhl, K./ Jugel, D. (2014): Towards a Framework for Enterprise Architecture Analytics, in: Proceedings of the 18th IEEE International Enterprise Distributed Object Computing Conference Workshops (EDOCW), Ulm, Germany.
    Order
  • Bär, F./ Schmidt, R./ Möhring, M. (2014): Die Entwicklung eines ganzheitlichen Ansatzes für die automatisierte Bereitstellung und Konfiguration von Services in Cloud-Umgebungen, in: Kundisch, D., Suhl, L. (Hrsg.): Proceedings der MKWI 2014, p. 2082.
  • Bär, F./ Schmidt, R./ Möhring, M. (2014): Fabric-Process Patterns – Towards a methodology for fabric-process design, in: Proceedings of the 15th IFIP WG8.1 Working Conference on Business Process Modeling, Development, and Support (BPMDS 2014), Thessaloniki, Greece, 2014, Springer LNBIP, pp. 139-153.
    Order
  • Bitterich, B./ Möhring, M./ Härting, R. (2014): Google Trends im Geomarketing – als Hebel für ein analytisches CRM, in: ERP-Management, February 2014, pp. 20-22.
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Härting, R./ Heitmann, J. (2014): Neue Potenziale im Controlling durch die Verarbeitung von unstrukturierten Daten in Marketing und Vertrieb, in: Klein, A.: Marketing und Vertriebscontrolling, Haufe 2014, pp. 229-246.
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Härting, R./ Zimmermann, A./ Graule, A./ Schwarzer, M./ Großen, K. (2014): Datenzentrierte Unternehmensarchitekturen im Bekleidungseinzelhandel, in Lecture Notes Informatics, p.232, GI, 2014.                           Order
  • Möhring, M./ Bär, F./ Schmidt, R./ Härting, R./ Zimmermann, A. (2014): Classification Framework for Context Data from Business Processes, in: Lecture Notes in Business Information Processing, Springer, forthcoming, 2014.
    Order
  • Schmidt, R./ Möhring M./ Maier, S./ Pietsch, J./ Härting, R. (2014): Big Data as Strategic Enabler – Insights from Central European Enterprises, in: Abramowicz, W., Kokkinaki, A. (2014): 17th. International Conference on Business Information Systems, Lecture Notes in Business Information Processing, Springer 2014, pp. 50-60.
    Order
  • Schmidt, R./ Möhring, M./ Rieg, R./ Maier, S./ Walsh, G./ Härting, R. (2014): Forensic Accounting – Potenziale von Big Data und Predictive Analytics im Rahmen der IT Governance, in Lecture Notes Informatics, P-232, GI, 2014, pp. 1577-1588.
  • Walsh, G./ Möhring, M. (2014): Retourenvermeidung im E-Commerce – Kann Big Data helfen?, in: Marketing Review St. Gallen, January 2014. pp. 68-78.
    Order
  • Härting, R./ Schmidt, R./ Möhring, M. (2014): Business Intelligence & Big Data: eine strategische Waffe für KMU?, in: Härting, R. (2014): Big Data – Daten strategisch nutzen!, Tagungsband, 7. Transfertag, Aalen 2014, BOD Norderstedt, pp. 11-25.
    Order
  • Härting, R./ Möhring, M./ Reichstein, C./ Mack, D./ Salokat, A./ Swiatlowska, A./ Weidner, A (2014): Business Intelligence Analyse und Social Media: Ein Praxisbeispiel für den Mittelstand, in: Härting, R. (2014): Big Data – Daten strategisch nutzen!, Tagungsband, 7. Transfertag, Aalen 2014, BOD Norderstedt, pp. 37-48.
    Order
  • Härting, R./ Walter, I. (2013): Business Intelligence im Medienversandhandel – Data Mining Analysen für die Vertriebs- und Marketingsteuerung, in: Härting, R. (Hrsg.) (2013): Marketing- und Vertriebssteuerung, BoD Norderstedt.Hanke, U. u. a. (2010): Open Source Business Intelligence, 1. Aufl., dpunkt Verlag, Würzburg 2010.
  • Härting, R./ Koch, R. (2013): Controlling im Medienversandhandel, in: Härting,R. (2013): Marketing- und Vertriebssteuerung, BoD Norderstedt.
    Order
  • Möhring, M./ Schmidt, R./ Walsh, G./ Koot, C./ Härting, R. (2013): Präventives Retourenmanagement im eCommerce, in: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, Web Monitoring, 293, pp. 66-75, 2013.
    Order
  • Härting, R. (2010): Einsatz von ERP-Systemen im Mittelstand, in: Härting, R.: ERP-Systeme und Risikomanagement im Mittelstand, Aalen 2010.
  • Härting, R. (2010): Risikomanagement unter Effizienzgesichtspunkten, in: Härting, R.: ERP-Systeme und Risikomanagement im Mittelstand, Aalen 2010.
  • Härting, R./ Folmayer, M. (2010): Kauf oder Miete von Business Software –
    Entscheidungsfindung bei kleinen und mittleren Unternehmen, in: Bilanzbuchhalter und
    Controller, H. 8/2008.
  • Härting, R. (2010): Electronic Business – was bleibt nach dem Ende der New Economy?, in Arnold, F. (Hrsg,): Handbuch der Telekommunikation Aktualisierungsauflage, 2010.
  • Härting, R./ Koch, R./ Weinreich, H.-D. (2008): Controlling von Rechten und Lizenzen am Beispiel der Medienbranche, in: Bischof, J., Fredersdorf, F.: Controlling immaterieller Vermögenswerte, Symposion Publishing, Düsseldorf 2008, pp. 155 – 172.
  • Härting, R./ Steinecker, M. (2008): Business Intelligence – Neue Marktpotentiale im Mittelstand, OXYGON Verlag, September 2008, pp. 51 – 53.
  • Härting, R./ Ehlicke, D. (2003): Internetbasierte Marktforschung in der Musikindustrie,
    Forschungsbericht für Projektpartner.
  • Härting, R. (2000): Elektronischer Geschäftsverkehr aus Sicht privater Haushalte, München 2000.
    Order